Isnin, 4 April 2011

UNTUK SIAPA KAMU BERJUANG ?

   "Aku bukan lah seorangg perwira, gagah menghunus senjata,  Namun hati rela berjuang walau dengan cara sendiri demi cinta ini"

" Aku tak patriotik,  tak pernah bergelar patriot muda. Aku tak berapi mempertahankan isu keMelayuan, Aku tak pernah menjulang keris, silat jauh sekali, tetapi aku yakin,
negara ini adalah warisan aku 


... "Berjuang Untuk Siapa?"...


 Ungkapan diatas membayangkan persoalan yang acap kali diperkatakan oleh individu didalam hati kecil mereka. Untuk siapakah ? perjuangan yang dilaungkan – Ada kalanya inya hanya bersifat dendam , ada ketikanya ianya dikatakan bersifat memperjuangkan ideologi- Akan tetapi semua itu menjurus kepada konsep perjuangan yang sebenarnya di realisasikan di alam politik.

     Walupun apa fahaman mereka , mereka tetap mempercayai asas asas perjuangan yang mereka laungkan. Seperti PKR sebuah parti politik yang dewasa ini memainkan banyak peranan  didalam arena politik tanahair telah menimbulkan banyak persoalan didalam sudut perjuangan. Apakah matlamat sebenarnya perjuangan mereka. Jika dikatakan untuk membela Bangsa melayu, tentunya tidak!! jika hendak dikatakan untuk membela Agama , juga tidak!!  Jadi apakah yang sebenarnya perjuangan yang mereka laungkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan